Vandaag ben ik schoolloos! Jammer genoeg alleen vandaag... En helemaal loos was het ook niet... ik ben vanochtend om half 8 kei hard gaan huiswerken om het huiswerk voor Nederland af te krijgen. Om half 12 had ik gelukkig alles gedaan.. Of het ook in mijn hoofd is blijven zitten is maar de vraag maar mn best heb ik in iedergeval wel gedaan! Dit weekje word denk ik een beetje een uitrust weekje. Ilse moet kei hard leren voor haar eksamens! Ik vind dat echt knap van haar alles in het Afrikaans leren.. lijkt me best lastig! Nederlands leren lukt al bijna niet (bij mij dan..) maar goed vandaag ben ik schoolloos dus ook geen gezeur over school! Ik ga jullie even lekker jaloers maken door te vertellen dat het hier echt geweldig weer is! dus bij deze: het is hier echt geweldig weer rond de 30 graden!
Gister hebben we echt Afrikaans eten gegeten.. Namenlijk bobotie (zo spreek je het uit.. of je het zo schrijft weet ik niet) en tja wat moet je daar nou over zeggen.. De Afrikaanners houden echt van zoet.
Toen Ilse en ik dinsdag uit school kwamen reden we gelijk door naar het waverly (winkelsentrum) want Ilse had daar vrijdag denk ik hele leuke slipperschoenen gezien ( haar slippers zijn door Brad als maaltijd gebruikt) We kregen ook de opdracht om nog ff bij de chekkers boodschappen te halen voor de bobotie van die avond. Als we bij de kassa staan zie ik een mevrouw aan het einde van de band staan ik denk hee wat doet die daar.. maar ja we doen maar gewoon netjes zo als het hoort. Als alles afgerekent is wil ik de boodschappen in de tas doen (ik vond al dat die net genoemde mevrouw mij raar aan keek.. ik maar netjes geknikt..) houd die mevrouw alle boodschappen vast een knikt naar mn tas..Ik kijk haar raar aan.. zegt Ilse tegen mij je moet die tas aan haar geven.. hûh dat ik ik toch zelf ook wel.. Ilse zegt: dat is haar baan! ohh ja dat was ik vergeten ze hebben hier echt voor alles een baan.. zelfs voor het inpakken van een krop sla en 2 zakken bolletjes in de winkel tas..
ach ja ik was al zo rood van verbrand zijn dat toch haast niemand het meer zag :)
en wat vondt je van de bobotie??
BeantwoordenVerwijderenmaak je dat thuis ook een keer??
geniet maar van je uitrus weekje.
Hallo Thirsa
BeantwoordenVerwijderenHier een berichtje van je öude"buren uit Neede. We hoorden van je moeder van je GEWELDIGE reis, wat maak jij veel mee en wat is je blog leuk om te lezen, er schuilt een schrijfster in je, heel knap. We wensen je nog veel plezier de komende dagen en zondag een goede reis naar huis.
Hartelijke groeten "buurman"Bert en "buurvrouw"Rikie
heey thirsa!
BeantwoordenVerwijderenWat gaaf dat je het zo leuk hebt!
haha waneer zien we je weer terug in nederland? of denk je dat je daar maar even voor een jaartje blijft? ;)
heel veel plezier nog!
Dikke kus wendy
zozo en wij maar werken in deze kou :-)
BeantwoordenVerwijderennee hoor veel plezier nog!
xxx corine
als je nu heel mooi zingt, krijg je ook wat lekkers uit de mand.......11 november is de dag.....dat het heeeel koud was buiten maar wel droog en hele mooie lampions.....
BeantwoordenVerwijderenjoehooeee!
BeantwoordenVerwijdereneen fijn nachtje vliegen!!!
graag tot gauw...
knffie
en?
BeantwoordenVerwijderenveilig aangekomen? vliegreis overleeft??
ik vond het SUPER dat je er was!!!
heel veel suc6 weer in nederland, de kou enzo..
groetjes aan iedereen daar!!
xxx
ilse
Hoi Thirsa,
BeantwoordenVerwijderenik heb je belevenissen gelezen, leuk hoor, heel wat gezien en mee gemaakt. Las dat je weer terug bent, is ook wel weer fijn denk ik. Groetjes aan iedereen
Folkert en Gea