vrijdag tot maandag waren wij in Krüger, nou ja een park net onder Krüger. dat was echt top! heelheelheel veel dieren gezien. van olifanten tot kuddes buffels en nog heel veel meer!
wij zaten dus in een huisje net onder het Krüger, dat huisje staat ook in een soort wildtuinpark, en om dat huisje scharelden nog wel eens dieren! Super vet toch? zondag avond kwamen er gewoon 4 zebra's op bezoek..
op een gegeven moment moesten we ze zelfs een beetje weg jagen omdat ze te dicht bij de eettafel kwamen:)
Maandagochtend waren Ilse en ik al buiten het was rond 6 uur denk ik toen er zomaar dit beest:

ik heb alleen geen idee hoe het heet.. (Ilse heeft me het al tig keer vertelt maar ik vergeet het steeds weer... het komt in de richting van: knoedoe)
ook kwamen er vlakvarkies ( dat zijn soort varkens allen dan nog ehh minder mooi..) die beesten eten letterlijk alles. Ilse en ik hadden cupasoup die niet zo heel geslaagd was ( eigelijk gewoon niet lekker..) die hebben we in een bak gedaan met water en voor die beesten neer gezet en hap slik weg was de soep...
zaterdag en zondag zijn we door krüger gereden:
en dit was nog maar een miniebeetje.. we hebben zelfs een leeuw gezien! alleen was die een beetje te verweg om een foto van te maken... jammer!
Dinsdag gingen we weer naar school. dat was een beetje rare dag. het eerste uur hebben we wiskunde en die vrouw gaat baie vinnig! Dus heb ik maar de hele les bij geslapen.. de les daarna hadden we kuns en kultuur.. ik heb maar model gestaan voor Ilse haar tekening..:) Daarna moesten we naar de kerk (die zit aan de school vast of andersom dat weet ik niet) in de kerk werd dit keer niet gepreekt, er kwam een mevrouw langs met dieren.. valken, uilen en ook nog een cheeta! dat was op zich wel leuk, maar de mevrouw vertelde alles in het engels.. en aangezien mijn engels op niveau op het punt: hello, i'm Thirsa. is blijven hangen werd dat niet zn heel groot succes. Ik heb wel foto's gemaakt maar die staan nog op de camera en ze zijn niet echt goed gelukt.. dit verhaal duurde ongeveer 1 lesuuur. De rest van de dag was ook raar.. 1 les uit val maar als je uit val hebt in S-A moet je in het lokaal blijven en stil zijn.. we hebben met de hele klas maar weerwolven gespeeld.. dat heeft op zich ook wel wat!
Vandaag hadden we een uitstappie naar het planitaruim. We hadden eerst 2 lessen. Daarna gingen we met alle graad 8s en 9s in een groote wiebelbus op weg naar Johannesburg. Daar aan gekomen moesten we netjes in een rij naar binnen. Het was wel heel mooi daar maar alles werd wederom weer in het Engels vertelt en omdat mijn Engels nog steeds op het punt: "hello i'm Thirsa" haakt was het ook wel een beetje saai...
We waren wel mooi een half uur vrij.. en aangezien we het niet zo op het wachten hadden zijn we maar al vast gaan lopen:) halver wege kwamen we meneer Drijfhout tegen en zijn we mooi weer verder gereden :)
vanmiddag zijn we nog naar een heel groot winkelcentrum geweest! super gezellig en lekker :)
maar ik ga nu stoppen wat ik moet eten!
(de foto's van de cheeta komen vast nog wel een keertjeXD)