vandaag is een belangrijke dag :) het is de eerste dag in mijn leven dat ik een hele dag op een Afrikaanse skool ben gewees!! leuke he?
ik heb geen foto's maar wel verhalen ...
vanochtend ging om 6.20 u de wekker.. best vroeg he? om 7.30 waren we ong. op school! (handig jôh je wordt gewoon lekker met die auto gebracht) na heel veel drukkies te hebben gekregen. (drukkies zijn knuffels die geven ze hier als begroetting) ging de psalms-boeken-pak-bel. die bel gaat en iedereen loopt dan naar zijn of haar tas en pakt daar het psalm boek uit. we hadden opening van juffrouw Carli ookal zn gewoonte ze noemen leraren gewoon bij hun voor naam. Daarna hadden we NatuurWetteskappe een soort van bio en natuurkunde door elkaar wat we precies gedaan hebben ben ik vergeten :) toen Engels, gelukkig was het toen pauze. Naar de pauze was het Tegnologie toen afrikaans. eigenlijk is dat best handig.. daar heb ik wat aan met mijn baie sleg uitspraak.. toen de tweede pauze daarna EBW in de kerk zaal omdat het zo warm was. Daarna wiskunde de leraar was er alleen niet maar toch moesten we het maken.. (tja je vliegt niks voor niks naar de andere kant van de wereld.. aparte gewoontes hoor) en toen het vak waar Ilse al vanaf vanmorgen twintig over 6 naar uit keek: kuns en kultuur! voor mij iets minder geslaagd maar ja. alhoewel ze hebben wel veel leukere opdrachten dan in Nederland! verder moesten we gelijk uit school naar kategesasie.. en wonder boven wonder ik snapte het!! YESYESYES heeft die Afrikaanse les toch nog geholpen. Ilse is nu aan het leren en ik ben dit aan het typen.. straks gaan we "liefs uit.." kijken op het BVN kanaal. Ik weet niet wat het is nie maar toen ik gisteravond aan Ilse vroeg wat gaan we doen morgen was het: Kuns en Kultuur enne liefs uit kijken!! Dus dat sal vas reg kom!
na dit lange verhaal vergeet ik nog steeds iets.. gister zijn we weer naar de unie gebouwen gewees alleen dan nu in het donker. Wauw wat is dat mooi. al die ligies super super!
over 3 dagen zijn we in Kruger!!! ja dan zijn we er al! vrijdag ochtend om zes uur rijden we. ik ga gewoon op vakantie op vakantie.. nice!!
Ik vind dat afrikaans een geweldig taaltje! En ik vind het ook super dat ik je belevenissen zo kan volgen. Komt vast door een stukje herkenning omdat ik zelf ook een tijdje in een ander land heb gewoond.
BeantwoordenVerwijderenMaarre, vakantie? Je bent er nog geen week?! En dan ook nog naar het Kruger? Hier zit iemand jaloers te zijn. Veel plezier alvast en ik vind foto's altijd leuk!!
Hee lieve Thirsa!!
BeantwoordenVerwijderenNet even al je stukjes gelezen en geniet met je mee!! Wat een prachtige foto's! Er zullen er nog wel heel veel volgen! Geniet maar lekker, de tijd gaat zo snel voor je het weet zit je weer ins ons koue kikkerlandje. Dat schooluniform staat je trouwens heel lief, moeten ze in Nl maar in gaan voeren!
Dikke knuffel T Tineke en de rest van de fam!
dat Zuid-Afrikaans gaat je wel heel goed af... tis je natuurlijke taal volgens mij! ik heb zo het gevoel dat ik wel kan gaan beginnen om n verblijfsvergunning voor je aan te vragen :)
BeantwoordenVerwijderenGeniet ervan lieve schat!
Hee Thirs!
BeantwoordenVerwijderensuper leuk deze blog!
pas maar op dat je niet verliefd wordt op het land en de mensen! hihi :)
heel veel plezier in het krugerpark!
heb je je rolletje van de camera al opgemaakt, of kun je nog meer foto's maken? ben erug benieuwd! geniet ze,
XXX Marjo
Echt leuk!
BeantwoordenVerwijderenNog veel plezier daar!
Xxxangela.
Hoi Thirsa!
BeantwoordenVerwijderenHoorde van je nichtje dat je daar lekker zat!
Geniet ervan en doe de groetjes aan Ilse.
groetjes,
mevr. Sellies