maandag 7 november 2011

van alles en nog iets

Eigenlijk zijn er deze dagen niet zo heel veel grote bijzondre dingen gebeurt geloof ik ;) Maar wel allemaal leuke dingentjes! Donderdag hadden de andere Hollanders (die van de uitwisseling) een soort afscheids speech. Wat was dat leuk om lekker heerlijk alles in je eigen taal te horen! Het Afrikaans verstaan ik wel een beetje maar nog niet alles.. Donderdag middag zijn we gelijk toen de bel ging ons in de badkamer (zo noemen ze de wc's) gaan verkleden om naar het voortrekker monument te gaan. Er was die dag ook nog een collega (of zo) van mnr Drijfhout die ook wel daar heen wou. Ilse en ik dachten dat het proppen zou worden in de 7 persoons auto met 9 mensen.. maar het viel mee. Toen we bij de auto kwamen zat daar alleen de collega, mnr Drijfhout en Christianne in.. dus er was nog genoeg plek.. zelfs voor Ilse haar mega school schoenen (tjaa die zijn nou eenmaal enorm) ik zal even kijken waar ik mijn usb stickie met foto's heb neergelegt.. ik dacht dat ik hem mee genomen had maar dat was dus niet zo.. :)
Dat gebouw is echt enorm!! we zijn helemaal tot boven in geklomen! Daar kon je vanaf boven hele maal naar beneden kijken. Echt mega vet!
Vrijdag hadden we weer skool.. maar deze keer was er wel iets super leuks van gemaakt! De uitwisselingsmensen waren voor het laats op skool en daar was door alle graad 11's iets super leuks van gemaakt! 's ochtends was er met de hele skool boeren sport (oftewel gewoon spelletjes!) en omdat de skool zo klein is (120 leerlingen) was dat echt super gezellig! Touwtrekken met de hele skool jongens tegen de meisjes! En rara wie heeft er gewonnen? De MEISJES natuurlijk!!! Aan het einde van de spelletjes moesten we met zn alle op het gras gaan zitten en luisteren naar de hoofdadjunkt ik dacht ohh nee help krijgen we weer zn speech in het Afrikaans waar je de helft niet van begrijpt.. maar dat viel heel erg mee! Een meisje uit graad 11 kwam naar voren en vroeg alle Hollander oohh nee Nederlanders :) naar voren. Ik dacht ooh dat is vast van de uitwisseling hoef ik gelukkig niet.. Opeens hoor ik: Thirsa ook, Thirsa ook, Thirsa ook... oeepss... Moest ik toch nog met mn hoofd voor de hele skool. Ik kreeg een tasje in mijn handen gedrukt met allemaal lekker Suid-Afrikaanse dingen erin! Als bedank dat ik was kom kuier! zo lief! Daar wil ik wel met mn hoofd voor de hele skool gaan staan hoor :) Daarna gingen we met de hele skool psalm zingen en muffins uitdelen in het ouwetehuis! Super leuk hoe al die mensen reageren: "ach kind heel erg bedankt ik was vandaag in een dipje maar nu nie meer hoor" (vertaald uit het Afrikaans)  "baie baie dankie" "wat zingen jullie prachtig" er was zelfs een mevrouw die moest huilen!
's middags naar skool gingen we naar de kinderclub van de zending. Geweldig alle enthousiaste kinderen! Uit volle borst engelse liedjes zingen! De leidster vroeg aan een jongentje (een jaar of 4) waar hij voor wou danken: "dat papa deze week smarties heeft gegeven en ook nog een stukje watermeloen" Tja toen had ik wel koelelementen nodig anders smolt mijn hart helemaal foetsie!
zaterdag was het 5 november.. de dag dat mijn vader echt oficeel een oude bok was geworden!! GEFELICITEERD als nog hoor! ´s ochtends heb ik te ere van zijn verjaardag een ochtendduik genomen in het zwembad! Zelfs buiten ontbeten in bikini! Rond 10 uur gingen we (Ilse, haar moeder en ik) naar groenkloof om ja je raad het nooit: paard te rijden! uber hip ik heb gewoon paardgereden in mn uppie op zn beest.. Super stoehoeer! Ik had een super lief paard allen vergat het beesie soms dat ik er ook nog op zat.. (en ik zat niet zo goed opteletten) en dat heeft me een paar stukkies knie gekost :)  `s middags heb ik nog met zo wat de hele famillie geskypet! super gaaf! Zo raar om je eigen huis dan te zien en er zelf niet te zijn. Zondag was er niet zo bijster veel gebeurd. `s ochtends in de kerk een geloofsbelijdenis van jong mense en dat ging er echt wel heel anders aan toen dan in Nederland. Veel minder persoonlijk en blij. We hadden een echte Afrikaanse dominee en jaaa die kon ik verstaan!!! WOEHOEE
Dan zijn we nu bij de maandag aan gekomen :) een echte recorddag! nml: het was mijn eerste hele maandag op een Afrikaanse skool, ik heb mijn eerste echte sw les gehad, ik heb voor het eerst van mij leven een echte berg beklomen, er is al meer dan 1000 keer op mijn blog gekeken en vandaag heb ik de laatste malaria pil in genomen!! Het trots ben ik nog op het berg verhaal! We zijn helemaal naar de top van de magalies berg geklomen!! En leuke souveniers dat ik mee gekregen heb joh: allemaal dorings, blauwe plekken en krassen! En tja toen was aan dit ellenlange verhaal ook eindelijk een eind gekomen. Ik zal nog even de beloofde cheeta posten:
en ja toen zat ie weer op zn kop..

sorry de foto is echt mislukt!

5 opmerkingen:

  1. leuk, leuk, leuk om allemaal dingetjes te lezen...

    t was super om je te zien en te horen zaterdag!
    je zag er heerlijk bruin en gezond en stralend en helemaal THIRSA uit :)

    Super!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Opa en Oma vonden het heel erg leuk om jou te zien! oma ziet steeds een wiebelende thirsa voor zich op een burostoel, vertelt ze mij wel 3 keer......het hele verhaal van vandaag aan oma voorgelezen...niks byzonders zegt ze dan...leuk hoor zo n lang verhaal. veel plezier en tot horens.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Papa of anders de ouwe7 november 2011 om 22:22

    He Thir, super dat er al 1.000 keer op je blog is gekeken. Minder vind ik dat je mij dan een ouwe noemt;-) (ook 1000 keer bekend nu en bedankt)
    Geniet er van en we zien je zondag weer.
    ps je schrijft echt super leuke verhalen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hey Thirsa, wat schrijf je leuk!! 'k Zie jullie gewoon voor me... (al ken ik jou alleen maar van de verhalen van mijn lieve nichtje).
    Groetjes en supergenieten de laatste dagen, hoor!!
    Christa
    PS: enne... die "elegante" schoolschoenen van Ilse wil ik eigenlijk nog wel zien :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk weer verhalen van je te lezen. En je bent populair als er al 1000 keer op je blog gekeken is!
    En je bent helemaal bruin volgens je moeder. Jammer dat ik geen foto kan toevoegen om je het weer hier te laten zien: grijs, grauw en kil...Bij jou vast een stralend blauwe lucht en zon!

    BeantwoordenVerwijderen