maandag 14 november 2011

Thuis

Thuis.
Nu is het meisje dat in Zuid-Afrika was, weer een gewoon Nederlands meisje,
Nu is het blog van het meisje dat in Zuid-Afrika was, weer een gewoon blog,
Nu is het meisje dat eerst heerlijk warm was, bitter koud.
Nu ben ik dus thuis. 
Wat een geweldige ervaring was dit! 
Wat heb ik enorm genoten van: 
* bij Ilse zijn
* de natuur
* de zon
* al het andere dan Nederland
* de taal
* het landen van het vliegtuig in Johannesburg
* het op blote voeten lopen
* het wakker worden van de zon door de gordijnen heen (al rond 6 uur)
* van jullie reacties op mijn blog en van het bloggen zelf ook ;)
* de sterren
* het onwijs veel kletsen en praten met Ilse
* het altijd buiten zijn
en van nog duizend dingen meer. Dat ga ik maar allemaal niet op noemen duurt zo lang tot je dan eindelijk eens aan het eind bent he?
Op dit moment zit ik voor de kachel met mijn winterjas aan. Waarom ik die aan heb weet ik ook niet. Ik kwam uit catechisatie en ben hem gewoon vergeten uit te doen denk ik ;)
Vandaag had ik gewoon weer Nederlandse school.. Wat een mega gebouw hebben wij zeg, en veel mensen, en wauw wat heerlijk om alles weer letterlijk te verstaan! Dat Afrikaans verstond ik wel maar gewoon Nederlands is toch wat makkelijker! 

Bedankt voor jullie mee lezen en reacties! Dat vond ik echt super leuk.

3 opmerkingen:

  1. Lieve Thirsa,

    wat ontzettend fijn dat we van je reis hebben mogen meegenieten. Ik ben blij voor je dat je het zo ontzettend naar je zin hebt gehad en hebt genoten van je weerzien met Ilse. En met je blog heb je mij ook weer een beetje op reis laten gaan, dank daarvoor!! Geniet nog heel lang na met je foto's en chats/skypen met Ilse.
    Enne, had je niet wat zon en een aantal graden mee terug kunnen nemen?
    Groetjes Margreet

    BeantwoordenVerwijderen
  2. He lieve Thirsa!
    vanuit een zonnig Pretoria een warme groet!
    Het was geweldig om je een poosje bij ons te hebben! We hebben er allemaal van genoten, en genieten nog lekker na. Ilse mist je natuurlijk enorm. Maar ook Maartje loopt je te zoeken, wanneer komt Thirsa weer?
    Baie dankie! Voor je gezelligheid en liefde..
    En veel sterkte weer in de kou... Geniet maar lekker van je familie,t Nederlands, je school, en weet dat we deze weken samen niet snel zullen vergeten. aDieu, lieve groet, Helene

    BeantwoordenVerwijderen
  3. jij zult nooit meer een gewoon nederlands meisje zijn want je hebt de warme liefde van je familie gevoeld!!!!en als je het in je leven koud hebt....denk je maar aan die grenzeloze liefde terug...en wordt het weer zonnig warm in je hart.....

    BeantwoordenVerwijderen