| sorry nu ik deze foto plaats zie ik dat hij scheef is.. maar dit zijn dus onze mooie school uniformen. |
's middags zijn we naar de unie gebouwen gewees! eigelijks klinkt dat heel anders dan dat het is. Het is echt super! we waren daar ongeveer 2 uur kort, op mijn fototoestel konden nog 86 foto's en die waren allemaal gemaakt toen we weer weg gingen! En nog had ik nog lang niet alles gezien! (je kan wel bedenken hoe ze mij hier kennen.. met een knal rode camera voor mn neus.. :))
en dit is nog maar een pietsiebeetje! echt super mooi! boven aan zaten allemaal zwarte afrikanen met hun kraampjes met allemaal mooie handgemaakte spullen. Je zou alles van ze willen kopen om hun te helpen. Ze zitten daar zo vriendelijk en vragen heel netjes: how are you? wat volgens Ilse zoiets als hallo betekend. zucht. je vliegt naar de andere kant van de wereld en je komt op het vliegveld aan waar alles nog het zelfde lijkt. Loop je door een straat lijkt het net als je in twee verschillende werelden loopt! Aan de ene kant van de straat zie je zwarte Afrikanen met afval slepen om zo maar iets te kunnen verdienen om hun gezin te onderhouden. Aan de andere kant van de straat zie je allemaal grotte huizen met hele hoge hekken ervoor. Twee werelden in een straat! bizar!
ondanks dat heftige kan je hier haast niet anders dan genieten!
Ilse liet mij gister dit stukje lezen:
" Alles in Zuid-Afrika is conforterent van liefde tot geweld, van taal tot popmuziek, van musea tot armoe. het is een emotioneel bombardemet! nou daar ben ik het helemaal mee eens! maar gelukkig zijn niet alle bombardmenten fout! Deze is heerlijk!!!
Jij met Ilse in je uniform doet me heel erg denken aan toen ik in Australiƫ was alweer heel lang geleden. Best handig, je hoeft nooit na te denken over wat je aan zal trekken naar school....
BeantwoordenVerwijderenEn die paars/blauwe/lila bomen, zijn dat toevallig Jacaranda trees? Die hebben ze namelijk ook in Australiƫ. Ze lijken er wel erg op.
En was het op school allemaal een beetje te volgen qua taal? En gaat het er heel anders aan toe dan hier? Bizar he om te zien dat er in een land dingen net zo als in Nederland zijn, maar bepaalde dingen ook heel anders kunnen zijn.
Maarre, je foto's zien er goed uit! Mooi en vooral een aangename temperatuur geloof ik!
Lekker door gaan met genieten!
wow... wat n mooie plaatjes...
BeantwoordenVerwijderenvooral natuurlijk de prachtige dames.
SUPER STOER.
en je hoort het van Margreet, dit ga je NOOIT meer vergeten...
Geniet ervan samen, wij genieten mee, thnx
(en edgar zegt NIET meer flauwvallen :):)
groeten Ed en mama
wou wat een leuke kleren
BeantwoordenVerwijderengr tante annemarie